Vår första stand-up show… en hyffsad succé!

Så… Igår kväll hade vi vårt första stand-up gig.

Det gick faktiskt ganska bra. Jag schabblade bort ett par skämt, men jag tror jag lyckades rädda det med lite ”improv” och sen hade jag en konstig psykologisk block i hjärnan; Det hände ett par gånger att jag sa ett skämt som jag tyckte var JÄTTEKUL men som dom inte uppfattade som ett skämt och när det hände så stod jag där och väntade tills skratten kom… vilket dom aldrig gjorde. Så då var jag tvungen att säga till dom! ”Kom igen nu, det där var mitt favorit skämt, jag kommer att stå här tyst tills ni får fram ett skratt och jag skiter i ifall det är falskt!”

Publiken var helt fantastisk med… Med tanke på att jag började med att förolämpa min familj, gamla, unga och religösa så är det konstigt att det blev en sån succé ändå!

Nej, med lite mer övning och erfarenhet så tror jag att vi har en ljus framtid inom stand-up!

//Red Special

7 svar to “Vår första stand-up show… en hyffsad succé!”

  1. Sanna Says:

    haha ni lyckades bra 😉

  2. PheliciaKusin :P Says:

    Hahaha, du suger philip! 😀 Nej, men ni va bra. men jag fattade inte den med: jag lärde mej telegrafi i morse. elr nåt ? xD 😛

  3. hapkh Says:

    Jo det handlar om att jag lärde mig telegrafi i ”morse”… Morse är en gammal kod man använde för att skicka meddelanden och liknande på båtar och i militären och så… Allvarligt, Felicia, jag trodde mer om dig…

    //Red Special/philip

  4. PheliciaKusin :P Says:

    Hahaha, jah okej. jag fattar fortfarande inte, lol 🙂
    Men jag är väl bäst ändå elr ? ^^

  5. hapkh Says:

    Klart, Felicia, du är bäst^^

  6. eskil Says:

    Tim är bäst:D

  7. hapkh Says:

    Haha man tackar Eskil!

Kommentera

